Ranking uczestników

Zwycięzca „Wielki Przegrany” Agent
Falling Star Stefan Lobuzisa

Miejsce 3.: KIRAI (wyeliminowana na Etapie 10)
Miejsce 4.: DZBAN (wyeliminowana na Etapie 9)
Miejsce 5.: CATCH ME (wyeliminowany na Etapie 8)
Miejsce 6.: SCANDINAVIAN (wyeliminowana na Etapie 7)
Miejsce 7.: MONSTER (wyeliminowany na Etapie 6 — nie przystąpił do Testu)
Miejsce 8.: WENDY (wyeliminowana na Etapie 5)
Miejsce 9.: UPARTA (wyeliminowana na Etapie 4)
Miejsce 10.: LEAFY (wyeliminowana na Etapie 3)
Miejsce 11.: PRIMEVERE (wyeliminowana na Etapie 2)
Miejsce 12.: WINIARA (wyeliminowana na Etapie 1)
Miejsce 13.: ELLIE (wyeliminowana na Etapie 1 — nie przystąpiła do Testu)

Podsumowania etapów

Podsumowanie Etapu 1: KLIKNIJ
Podsumowanie Etapu 2: KLIKNIJ
Podsumowanie Etapu 3: KLIKNIJ
Podsumowanie Etapu 4: KLIKNIJ
Podsumowanie Etapu 5: KLIKNIJ
Podsumowanie Etapu 6: KLIKNIJ
Podsumowanie Etapu 7: KLIKNIJ
Podsumowanie Etapu 8: KLIKNIJ
Podsumowanie Etapu 9: KLIKNIJ
Podsumowanie Etapu 10: KLIKNIJ

poniedziałek, 19 września 2022

Etap 5: Zadanie „Grupa zaufania”

W tym zadaniu sprawdzicie jak bardzo możecie ufać (lub nie) tym, których uważacie za najbardziej zaufane osoby. Będziecie w stanie przekonać się czy będą oni w stanie poświęcić się dla dobra całej grupy, czy też poświęcą wygraną dla swojej korzyści.


ZASADY ZADANIA:

  • Gra będzie miała formę rywalizacji między grupą zaufania (utworzoną na podstawie niedawno przeprowadzonego głosowania, z którego wynika, że skład grupy zaufania tworzą Catch Me, Dzban i Stefan) a pozostałymi uczestnikami.
  • Zadanie będzie miało formę zajmowania terytorium utworzonego z 35 dywanów — kolorem grupy zaufania będzie kolor czerwony, a pozostałych – zielony. Dywany neutralne (czyli niezajęte przez żadną drużynę) mają kolor niebieski.
  • O tym, kto zajmuje dany dywan decyduje gra w skojarzenia. Mianowicie, na podstawie kilku słów-podpowiedzi uczestnicy muszą zgadnąć główne hasło (np. kreskówka, gąbka, Bikini Dolne → Spongebob Kanciastoporty). Prawo ruchu ma ten, kto odgadnie hasło najszybciej.
  • Każda z drużyn ma tylko jedną próbę odgadnięcia danego hasła. Jeśli jedna się pomyli, druga ma szansę je odgadnąć.
  • Uczestnik, który ma prawo ruchu może poruszyć się o 1, 2 lub 3 pola w dowolnym kierunku zgodnie z zasadą:
    • główne hasło składa się z 4 słów-podpowiedzi = ruszasz się o 1 pole w dowolnym kierunku;
    • główne hasło składa się z 3 słów-podpowiedzi = ruszasz się o 2 pola w dowolnym kierunku;
    • główne hasło składa się z 2 słów-podpowiedzi = ruszasz się o 3 pola w dowolnym kierunku.
  • O tym, jaka liczba ruchów wypada w danym momencie gry decyduje następująca kolejność (zaczynając od początku gry):
    • najpierw hasło z 4 słowami-podpowiedziami (= 1 pole w dowolnym kierunku),
    • następnie hasło z 3 słowami-podpowiedziami (= 2 pola w dowolnym kierunku),
    • później hasło z 2 słowami-podpowiedziami (= 3 pola w dowolnym kierunku),
    • i tak w kółko aż do wyczerpania puli 60 haseł.
  • Uczestnik po wykonaniu ruchu zamalowuje dywan, na którym stoi na kolor swojej drużyny.
  • Można oczywiście zamalowywać dywany neutralne oraz dywany zamalowane przez przeciwników. Stanięcie na dywanie w kolorze swojej drużyny nie daje żadnego efektu.

NAGRODY I KARY:

Dla grupy zaufania (drużyny czerwonych):

Wartość nagrody (lub kary) zależeć będzie od ilości zdobytych punktów. Każdy czerwony dywan jest wart 1 punkt, a za każdy zielony odejmowane będzie 0,2 pkt. Po zakończeniu gry grupa zaufania będzie musiała się podzielić nagrodami lub karami przypisanym do uzyskanej liczby punktów zgodnie z poniższą tabelą.

Liczba punktów Nagrody/kary do rozdzielenia
5 lub mniej –1 punkt na najbliższym Teście
+5 minut do czasu na najbliższym Teście
nic
5,2–10 1 joker
2 jokery
+5 minut do czasu na najbliższym Teście
10,2–15 2 jokery
klepsydra
bonus*
15,2–25 2 jokery
3 jokery
bonus*
25,2–35 2 jokery
3 jokery
immunitet
+ bonus* dla każdego

* odpowiedź na pytanie „Czy osoba, którą typowałem/typowałam ostatnio na Teście jest Agentem?”

UWAGA: Waszą wygraną będziecie musieli rozdzielić między sobą w ciągu trzech minut — brak decyzji po upływie czasu poskutkuje tym, że nagrody przepadną, a kary przydzielimy losowo.


Dla pozostałych (drużyny zielonych):

Pod koniec gry zliczamy dywany w każdym z kolorów. Każdy kolor ma przyznaną pewną liczbę punktów. Przyjmujemy następujące oznaczenie:
  • za każdy zielony dywan przyznajemy 1 punkt;
  • za każdy niebieski dywan nie przyznajemy żadnego punktu;
  • za każdy czerwony dywan odejmujemy 0,5 punkta.
Rezultat zadania to łączna liczba wszystkich punktów uzyskanych z dywanów, a za każdy pełny punkt dodajemy do puli 3 Agendolce.