Podczas tego zadania będziecie mieli szansę sporo zyskać, ale pod warunkiem, że skutecznie będziecie unikać kar. Jeśli podejdziecie do wyzwania z logiczną taktyką, zdołacie zyskać sporą przewagę nad pozostałymi graczami.
ZASADY ZADANIA DODATKOWEGO:
- Tytułowe pole minowe składa się z 16 pól, na których rozłożone są różne nagrody oraz kary (patrz grafika niżej).
- Głównym celem zadania jest pełne otoczenie dywanu (tzn. ustawienie 4 półek po każdej stronie, tak jak przy dywanie nr 16 na grafice) powodujące zebranie rzeczy znajdującej w środku.
- Zawartość otoczonego dywanu otrzymuje oczywiście osoba, której ruch spowoduje otoczenie dywanu z czterech stron. Jeśli zdarzy się tak, że jednym ruchem uczestnik otoczy więcej niż jeden dywan, to zgarnia on nagrody i kary ze wszystkich otoczonych tym ruchem dywanów.
- Zgodnie z ustaloną przed rozpoczęciem zadania kolejnością będziecie decydować, w którym miejscu na planszy położycie półkę. Każdy gracz w czasie jednej tury może położyć tylko jedną półkę.
- Na dywanach będą ustawione przedmioty — każdy z nich będzie symbolizował inną nagrodę / karę (patrz sekcja Nagrody i kary).
- Ze względu na brak miejsca w pokoju, wskazywanie miejsca, w którym ma zostać postawiona półka będzie się odbywać zgodnie z poniższym oznaczeniem (patrz grafika wyżej):
- najpierw numer dywanu (liczba od 1 do 16),
- następnie jedna z liter: A, B, C lub D, gdzie
A — lewa strona dywanu,
B — górna strona dywanu,
C — prawa strona dywanu,
D — dolna strona dywanu. - Przykładowo, miejsce oznaczone na powyższej grafice czerwonym krzyżykiem zgodnie z oznaczeniem można zapisać jako 5C (prawa strona dywanu nr 5) lub 6A (lewa strona dywanu nr 6), a miejsce oznaczone niebieskim krzyżykiem to 3D (dolna część dywanu nr 3) lub 7B (górna część dywanu nr 7).
NAGRODY I KARY:
Każdy rodzaj przedmiotu na dywanie odpowiada innej nagrodzie lub karze zgodnie z poniższą tabelą: