Ogólną ideą zadania jest odpowiadanie na pytania z najróżniejszych dziedzin (spoza Awatarii).
ZASADY ZADANIA DODATKOWEGO:
- Każdy uczestnik zaczyna grę z trzema szansami.
- Gra rozpoczyna się zadaniem pytania, na które każdy uczestnik może odpowiedzieć. Osoba, która zrobi to najszybciej, zyskuje możliwość wyznaczenia gracza, który dostanie pytanie skierowane konkretnie do niego.
- Za poprawną odpowiedź na swoje pytanie każdy uczestnik otrzyma 1 punkt.
- Podczas wyznaczania gracza do odpowiedzi można wziąć pytanie na siebie — wtedy za poprawną odpowiedź uczestnik otrzymuje 2 punkty.
- Błędna odpowiedź skutkuje utratą jednej z trzech szans – w tej sytuacji odpowiadającego wybiera poprzednia osoba – natomiast podanie trafnego rozwiązania pozwala na wybór kolejnego uczestnika (w tym siebie).
- Czas na odpowiedź jest krótki – jedyne 15 sekund.
- Z chwilą utraty wszystkich szans gracz odpada z zadania.
- Grę kończy się w momencie, gdy pakiet 60 pytań zostanie zużyty, co oznacza, że zwyciężają wtedy wszyscy, którzy zachowali przynajmniej jedną szansę.
- Pod koniec gry każda zachowana szansa jest zamieniana na 2 punkty.
- Agent przed rozpoczęciem zadania przydzielił każdemu uczestnikowi nagrodę, którą wygra, gdy pozostanie w grze do końca.
Oto lista nagród, które rozdzielał Agent: - 1 joker (2 razy)
- 2 jokery
- 3 jokery
- klepsydra (2 razy)
- typ na Agenta ostatnio wyeliminowanej osoby*
- połówka kuponu na 30 Agendolców** (2 razy)
- pułapka – odjęcie jednego punktu na najbliższym Teście
- Jeśli w zadaniu pozostanie tylko jeden uczestnik, gra dobiega końca i w tej sytuacji zwycięzca otrzyma immunitet zamiast przypisanej nagrody.
- Nagrodą bonusową w tym zadaniu są również 2 puzzle. Otrzyma je uczestnik, który pozostanie w grze do końca i będzie mieć na koncie najwięcej punktów. W przypadku remisu puzzle otrzyma osoba, która pod koniec gry zachowa najwięcej szans.
* Precyzując, nagrodą jest odpowiedź ostatnio wyeliminowanej osoby na pytanie „Kto jest Agentem?”, której udzieliła na poprzednim Teście.
** Jeśli pod koniec gry (czyli po wyczerpaniu pakietu 60 pytań) w grze zostaną osoby, którym Agent przypisał połówki kuponu, to do puli nagród trafia 30 Agendolców.